Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La intercomprensión : una herramienta para potenciar el plurilingüísmo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/188143
Education Level:
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Clua Julve, Esteve
Date:
2019
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. Barcelona, 2019, Año XXV, n. 84, abril-junio ; p. 7-12
Abstract:

Se propone la intercomprensión (la capacidad de comprender una lengua extranjera sin haberla aprendido, a partir de las similitudes que mantiene con la lengua materna del individuo o con otra lengua que conozca) como una vía para potenciar el plurilingüismo. Se presenta una metodología didáctica y se describen algunas estrategias que permiten avanzar en el camino de la intercomprensión integrada entre lenguas románicas

Se propone la intercomprensión (la capacidad de comprender una lengua extranjera sin haberla aprendido, a partir de las similitudes que mantiene con la lengua materna del individuo o con otra lengua que conozca) como una vía para potenciar el plurilingüismo. Se presenta una metodología didáctica y se describen algunas estrategias que permiten avanzar en el camino de la intercomprensión integrada entre lenguas románicas

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje de lenguas; multilingüismo; competencia comunicativa; lenguas románicas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.