Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Evaluación del sentido de la medida

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187911
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Segovia Alex, Isidoro; Castro Martínez, Enrique; Molina González, Marta; Castillo Mateo, Jesús Jorge
Date:
2015
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2015, n. 70 ; p. 21-30
Abstract:

Se hace una aproximación al sentido de la medida dando las componentes que lo caracterizan. Después, se presentan criterios y variables que permiten diseñar tareas para la evaluación del sentido de la medida, que están relacionados, fundamentalmente, con la estimación en medida en niveles de secundaria. Por último, se presenta un listado de tareas de evaluación del sentido de la medida, surgidas de una investigación.

Se hace una aproximación al sentido de la medida dando las componentes que lo caracterizan. Después, se presentan criterios y variables que permiten diseñar tareas para la evaluación del sentido de la medida, que están relacionados, fundamentalmente, con la estimación en medida en niveles de secundaria. Por último, se presenta un listado de tareas de evaluación del sentido de la medida, surgidas de una investigación.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; medida; evaluación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.