Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El papel de educar a los "sin papeles"

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187024
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Galán Pareja, Nuria; Suárez Escalona, Margarita; Marín Parra, Vicenta; Real Martínez, Santiago
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2018, n. 492, septiembre ; p. 84-90
Abstract:

La educación es un pilar fundamental para la integración social de los emigrantes, y como tal debería ser el Estado el que asumiese esa función con medios y recursos humanos, aunque la realidad es que son ONGs y voluntarios sobre las que recae en gran medida esa función. Responsables del Grupo de Investigación HUM840 «Conocimiento Abierto para la Acción Social» nos cuentan la realidad y los muchos retos a los que se enfrentan cada día en Ceuta y Melilla puntos de entrada a España.

La educación es un pilar fundamental para la integración social de los emigrantes, y como tal debería ser el Estado el que asumiese esa función con medios y recursos humanos, aunque la realidad es que son ONGs y voluntarios sobre las que recae en gran medida esa función. Responsables del Grupo de Investigación HUM840 «Conocimiento Abierto para la Acción Social» nos cuentan la realidad y los muchos retos a los que se enfrentan cada día en Ceuta y Melilla puntos de entrada a España.

Leer menos
Materias (TEE):
emigrante; integración social; alfabetización; acceso a la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.