Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La evaluación de la dirección escolar en España

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186971
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Martínez, Alfonso
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2018, n. 490, junio ; p. 79-84
Abstract:

La evaluación de dirección se debe inscribir en el marco complejo de la evaluación de la escuela y de los efectos del liderazgo, particularmente en la evaluación de resultados. Revisamos la situación en España, a partir de las líneas actuales en la investigación. Desde la experiencia del País Vasco, argumentamos sobre el sentido que debiera tener, el contexto e instrumentos a emplear, si queremos que contribuya a potenciar el liderazgo pedagógico.

La evaluación de dirección se debe inscribir en el marco complejo de la evaluación de la escuela y de los efectos del liderazgo, particularmente en la evaluación de resultados. Revisamos la situación en España, a partir de las líneas actuales en la investigación. Desde la experiencia del País Vasco, argumentamos sobre el sentido que debiera tener, el contexto e instrumentos a emplear, si queremos que contribuya a potenciar el liderazgo pedagógico.

Leer menos
Materias (TEE):
evaluación; dirección administrativa; escuela pública; director del centro
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.