Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Relatos tradicionales para una nueva visión del mundo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186448
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Cutanda, Antonio
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2018, n. 485, enero ; p. 60-63
Abstract:

Multitud de científicos vienen señalando la necesidad de un cambio en la visión del mundo occidental para afrontar la crisis de civilización que se está produciendo. El autor del artículo señala la conveniencia de desarrollar una educación en la visión del mundo como eje vertebrador de las disciplinas de educación para el cambio. Los relatos tradicionales, seleccionados en el marco de la Carta de la Tierra, demuestran ser unas adecuadas herramientas educativas.

Multitud de científicos vienen señalando la necesidad de un cambio en la visión del mundo occidental para afrontar la crisis de civilización que se está produciendo. El autor del artículo señala la conveniencia de desarrollar una educación en la visión del mundo como eje vertebrador de las disciplinas de educación para el cambio. Los relatos tradicionales, seleccionados en el marco de la Carta de la Tierra, demuestran ser unas adecuadas herramientas educativas.

Leer menos
Materias (TEE):
cambio social; educación social; adaptabilidad; conducta social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.