Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ambientes, propuestas y estrategias para mejorar la comunicación en la Educación Infantil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186204
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gabaldón, Zaira; Ituero García, Beatriz; Rubio, Manuel
Date:
2017
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2017, n. 483, noviembre ; p. 20-23
Abstract:

Emociones y habilidades sociales son prioritarias en la experiencia que narran los autores del artículo. Con su ayuda como educadores, niños y niñas de 2 a 3 años aprenden a establecer relaciones fluidas, seguras y generadoras de confianza. Muchas variables convergen en la creación de un clima empático en el aula y es relevante reflexionar sobre ellas.

Emociones y habilidades sociales son prioritarias en la experiencia que narran los autores del artículo. Con su ayuda como educadores, niños y niñas de 2 a 3 años aprenden a establecer relaciones fluidas, seguras y generadoras de confianza. Muchas variables convergen en la creación de un clima empático en el aula y es relevante reflexionar sobre ellas.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo afectivo; capacidad cognitiva; confianza en sí mismo; psicología del niño
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.