Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La coeducación en la educación física en el siglo XXI : reflexiones y acciones

URI:
http://hdl.handle.net/11162/180337
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Soler Prat, Susana; Vilanova Soler, Anna
Date:
2012
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2012, n. 40, julio-agosto-septiembre ; p. 75-83
Abstract:

Se ofrece una reflexión sobre las ideas o premisas que pueden llegar a entorpecer el enfoque coeducativo de la educación física. Se presenta el concepto de currículo oculto y se muestran las resistencias que surgen ante los planteamientos coeducativos y el cambio. Posteriormente, se proponen algunas orientaciones sobre cómo incorporar y fomentar la coeducación en las clases y, finalmente, se presenta una herramienta para fomentar las buenas prácticas en el día a día.

Se ofrece una reflexión sobre las ideas o premisas que pueden llegar a entorpecer el enfoque coeducativo de la educación física. Se presenta el concepto de currículo oculto y se muestran las resistencias que surgen ante los planteamientos coeducativos y el cambio. Posteriormente, se proponen algunas orientaciones sobre cómo incorporar y fomentar la coeducación en las clases y, finalmente, se presenta una herramienta para fomentar las buenas prácticas en el día a día.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; coeducación; programa implícito; contenido de la educación
Otras Materias:
s. XXI
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.