Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Bádminton para corregir conductas disruptivas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/178730
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Villuendas Lorente, David; Ruiz Montero, Pedro Jesús
Date:
2017
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. Barcelona, 2017, n. 56, abril-mayo-junio ; p. 59-64
Abstract:

Se aborda una propuesta de intervención en la asignatura de educación física, con la intención de mejorar los problemas de conductas disruptivas que se dan en distintos grupos de alumnado de educación secundaria obligatoria (ESO), concretamente en segundo curso. Se pretende integrar al alumnado con conductas disruptivas, mediante la enseñanza del bádminton y aplicando una metodología de indagación y búsqueda.

Se aborda una propuesta de intervención en la asignatura de educación física, con la intención de mejorar los problemas de conductas disruptivas que se dan en distintos grupos de alumnado de educación secundaria obligatoria (ESO), concretamente en segundo curso. Se pretende integrar al alumnado con conductas disruptivas, mediante la enseñanza del bádminton y aplicando una metodología de indagación y búsqueda.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; deporte; motivación; conducta del alumno; intervención
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.