Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Noticing students' mathematical thinking : characterization, development and contexts

URI:
http://hdl.handle.net/11162/175366
Full text:
https://aiem.es/article/view/392 ...
View/Open
Art. 3.pdf (1.323Mb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Verdú, Ceneida; Sánchez-Matamoros García, Gloria María; Valls González, Julia; Callejo de la Vega, María Luz
Date:
2018
Published in:
Avances de investigación en educación matemática. 2018, n. 13 ; p. 39-61
Abstract:

Se presenta una síntesis de los resultados de una investigación llevada a cabo por el grupo de Didáctica de la Matemática de la Universidad de Alicante en relación a la competencia docente 'mirar profesionalmente'. La investigación se centró en tres focos: caracterizar la relación entre las destrezas que configuran la competencia docente 'mirar profesionalmente', caracterizar los grados de desarrollo e identificar características de los contextos que apoyan su desarrollo. Se muestran los resultados y se plantean retos de futuro

Se presenta una síntesis de los resultados de una investigación llevada a cabo por el grupo de Didáctica de la Matemática de la Universidad de Alicante en relación a la competencia docente 'mirar profesionalmente'. La investigación se centró en tres focos: caracterizar la relación entre las destrezas que configuran la competencia docente 'mirar profesionalmente', caracterizar los grados de desarrollo e identificar características de los contextos que apoyan su desarrollo. Se muestran los resultados y se plantean retos de futuro

Leer menos
Materias (TEE):
profesor; matemáticas; destreza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.