Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

The effectiveness of translation, image-based and video-based methologies for receptive and productive vocabulary acquisition

URI:
http://hdl.handle.net/11162/174468
Full text:
https://hdl.handle.net/2454/31143
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Trabajo fin de máster
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Navarro García, David
Date:
2018
Abstract:

They are analysed and compared three different methodologies (glossed L1 translation lists, image-based and video-based) for vocabulary learning taking into account the two stages of vocabulary acquisition: receptive/passive and productive/active. The participants were 52 high school students aged from 12 to 15 who were exposed to all the methodologies. The instruments employed for this research were a pre-test to check previous knowledge and an immediate and as delayed post-tests that were equal for each methodology. The results indicate that the image-based methodology is the most effective methodology in terms of immediate and delayed recall. Focusing on receptive vocabulary and productive vocabulary, the results show that the results of the image-based methodology and the video-based methodology are better than the results of the translation methodology. The results for productive vocabulary are slightly better for translation and image-based methodologies. Students have expressed a greater preference for image-based methodology.

They are analysed and compared three different methodologies (glossed L1 translation lists, image-based and video-based) for vocabulary learning taking into account the two stages of vocabulary acquisition: receptive/passive and productive/active. The participants were 52 high school students aged from 12 to 15 who were exposed to all the methodologies. The instruments employed for this research were a pre-test to check previous knowledge and an immediate and as delayed post-tests that were equal for each methodology. The results indicate that the image-based methodology is the most effective methodology in terms of immediate and delayed recall. Focusing on receptive vocabulary and productive vocabulary, the results show that the results of the image-based methodology and the video-based methodology are better than the results of the translation methodology. The results for productive vocabulary are slightly better for translation and image-based methodologies. Students have expressed a greater preference for image-based methodology.

Leer menos
 

Se analizan y comparan tres metodologías diferentes (listas de vocabulario de L1 traducido, basadas en imágenes y en vídeos) para el aprendizaje de vocabulario teniendo en cuenta las dos etapas de adquisición de vocabulario: receptivo/pasivo y productivo/activo. Los participantes fueron 52 estudiantes de secundaria de 12 a 15 años que estuvieron expuestos a todas las metodologías. Los instrumentos empleados para esta investigación fueron una prueba previa para verificar los conocimientos previos y una prueba posterior inmediata y diferida que fue igual para cada metodología. Los resultados indican que la metodología basada en imágenes es la metodología más efectiva en términos de recuperación inmediata y retrasada. Centrándose en el vocabulario receptivo y el vocabulario productivo, los resultados muestran que los resultados de la metodología basada en imágenes y la metodología basada en videos son mejores que los resultados de la metodología de traducción. Los resultados para un vocabulario productivo son ligeramente mejores para la traducción y las metodologías basadas en imágenes. Los estudiantes han expresado una mayor preferencia por la metodología basada en imágenes.

Se analizan y comparan tres metodologías diferentes (listas de vocabulario de L1 traducido, basadas en imágenes y en vídeos) para el aprendizaje de vocabulario teniendo en cuenta las dos etapas de adquisición de vocabulario: receptivo/pasivo y productivo/activo. Los participantes fueron 52 estudiantes de secundaria de 12 a 15 años que estuvieron expuestos a todas las metodologías. Los instrumentos empleados para esta investigación fueron una prueba previa para verificar los conocimientos previos y una prueba posterior inmediata y diferida que fue igual para cada metodología. Los resultados indican que la metodología basada en imágenes es la metodología más efectiva en términos de recuperación inmediata y retrasada. Centrándose en el vocabulario receptivo y el vocabulario productivo, los resultados muestran que los resultados de la metodología basada en imágenes y la metodología basada en videos son mejores que los resultados de la metodología de traducción. Los resultados para un vocabulario productivo son ligeramente mejores para la traducción y las metodologías basadas en imágenes. Los estudiantes han expresado una mayor preferencia por la metodología basada en imágenes.

Leer menos
 
Materias (TEE):
lengua inglesa; segunda lengua extranjera; vocabulario; aprendizaje de lenguas; aprendizaje visual
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.