Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

The effects of using collaborative writing vs. peer review treatments on subsequent individual writings

URI:
http://hdl.handle.net/11162/174467
Full text:
https://hdl.handle.net/2454/31203
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Trabajo fin de máster
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rodero Albaiceta, Seila
Date:
2018
Abstract:

It's analysed the effects of two treatments, collaborative writing and peer review on individual writing, on a subsequent individually written production in terms of fluency, lexical variety, accuracy and complexity. A total of 29 students of lower-intermediate level took part in this study, 16 in the collaborative writing group and 13 in the peer review group. The students wrote a total of 3 compositions using a news article format from which the pre-test and the post-test writings were analysed following a quantitative and a holistic analysis. The results suggest that students who had received collaborative writing as a treatment produced longer writings and used more complex language, while those who carried out peer review in the treatment session improved their final individual writing in terms of lexical variety and accuracy. The implications of these results are discussed.

It's analysed the effects of two treatments, collaborative writing and peer review on individual writing, on a subsequent individually written production in terms of fluency, lexical variety, accuracy and complexity. A total of 29 students of lower-intermediate level took part in this study, 16 in the collaborative writing group and 13 in the peer review group. The students wrote a total of 3 compositions using a news article format from which the pre-test and the post-test writings were analysed following a quantitative and a holistic analysis. The results suggest that students who had received collaborative writing as a treatment produced longer writings and used more complex language, while those who carried out peer review in the treatment session improved their final individual writing in terms of lexical variety and accuracy. The implications of these results are discussed.

Leer menos
 

Se analizan los efectos de dos tratamientos, la escritura colaborativa y la revisión por pares en la escritura individual, en una producción subsiguiente escrita individualmente en términos de fluidez, variedad léxica, precisión y complejidad. Un total de 29 estudiantes de nivel intermedio bajo participaron en este estudio, 16 en el grupo de redacción colaborativa y 13 en el grupo de revisión por pares. Los estudiantes escribieron un total de 3 textos utilizando un formato de artículo de noticias desde el que se analizaron los exámenes previos y posteriores a un análisis cuantitativo y holístico. Los resultados sugieren que los estudiantes que recibieron escritura colaborativa como tratamiento produjeron escritos más largos y utilizaron un lenguaje más complejo, mientras que los que realizaron una revisión por pares en la sesión de tratamiento mejoraron su escritura individual final en términos de variedad y precisión léxica. Se discuten las implicaciones de estos resultados.

Se analizan los efectos de dos tratamientos, la escritura colaborativa y la revisión por pares en la escritura individual, en una producción subsiguiente escrita individualmente en términos de fluidez, variedad léxica, precisión y complejidad. Un total de 29 estudiantes de nivel intermedio bajo participaron en este estudio, 16 en el grupo de redacción colaborativa y 13 en el grupo de revisión por pares. Los estudiantes escribieron un total de 3 textos utilizando un formato de artículo de noticias desde el que se analizaron los exámenes previos y posteriores a un análisis cuantitativo y holístico. Los resultados sugieren que los estudiantes que recibieron escritura colaborativa como tratamiento produjeron escritos más largos y utilizaron un lenguaje más complejo, mientras que los que realizaron una revisión por pares en la sesión de tratamiento mejoraron su escritura individual final en términos de variedad y precisión léxica. Se discuten las implicaciones de estos resultados.

Leer menos
 
Materias (TEE):
aprendizaje en grupo; aprendizaje de lenguas; expresión escrita; trabajo en equipo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.