Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La competencia digital en el aula enclave

URI:
http://hdl.handle.net/11162/169573
Full text:
http://www3.gobiernodecanarias.o ...
View/Open
la_competencia_digital_en_el_aula_enclave_jameos_24.pdf (393.4Kb)
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Calderín Suárez, Carmen
Date:
2018
Published in:
Jameos : publicación del CEP de Lanzarote. Arrecife (Lanzarote), 2018, n. 24 ; p. 34-37
Abstract:

El tratamiento de la competencia digital en el aula enclave del CEIP Benito Méndez Tarajano permite al alumnado el conocimiento de las distintas herramientas y uso de internet, desde una perspectiva útil y conectada con la realidad del aula y de/para la vida. La implementación de las situaciones de aprendizaje incluye el desarrollo de un taller TIC continuado que favorece la motivación, la adquisición de conocimientos y autonomía del alumnado.

El tratamiento de la competencia digital en el aula enclave del CEIP Benito Méndez Tarajano permite al alumnado el conocimiento de las distintas herramientas y uso de internet, desde una perspectiva útil y conectada con la realidad del aula y de/para la vida. La implementación de las situaciones de aprendizaje incluye el desarrollo de un taller TIC continuado que favorece la motivación, la adquisición de conocimientos y autonomía del alumnado.

Leer menos
Materias (TEE):
educación especial; nuevas tecnologías; lección; medios de enseñanza; autonomía; uso didáctico del ordenador
Otras Materias:
Internet
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.