Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La docencia en la universidad : cualidades, formación y evaluación del profesor universitario

URI:
http://hdl.handle.net/11162/164344
Full text:
http://www.reis.cis.es/REIS/PDF/ ...
View/Open
24-3.pdf (1.080Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Benedito Antolí, Vicente
Date:
1983
Published in:
Revista española de investigaciones sociológicas. Madrid, 1983, n. 24, octubre-diciembre ; p. 143-161
Abstract:

Tomando como referencia al profesorado de la universidad española se discuten varios criterios de evaluación : la adecuada concepción de la enseñanza, las cualidades y funciones de un profesor, el nivel de formación de los profesores universitarios y los criterios de evaluación de rendimiento adecuados. Finalmente, se proponen tres modelos evaluativos : el paradigma mediacional, el paradigma proceso-producto y el ecológico

Tomando como referencia al profesorado de la universidad española se discuten varios criterios de evaluación : la adecuada concepción de la enseñanza, las cualidades y funciones de un profesor, el nivel de formación de los profesores universitarios y los criterios de evaluación de rendimiento adecuados. Finalmente, se proponen tres modelos evaluativos : el paradigma mediacional, el paradigma proceso-producto y el ecológico

Leer menos
Materias (TEE):
profesor; universidad; evaluación del profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.