Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Teaching to Learn, Learning to Teach : Classroom Research Tools for Second Language Learning : A Case Study Based on English as a Foreign Language (EFL) and Spanish as a Foreign Language (SFL) in a Secondary School and a University in Ontario, Canada

URI:
http://hdl.handle.net/11162/163783
Full text:
http://uvadoc.uva.es/handle/1032 ...
View/Open
ALDERETE_Pilar.pdf (10.46Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Tesis doctoral
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alderete Díez, Pilar
Date:
2013
Abstract:

Se persigue la familiarización con el aula de idiomas e investigar como optimizar el aprendizaje de idiomas mediante una instrucción lingüística llevada a cabo desde el punto de vista del alumno. Los experimentos preliminares dirigidos por los estudiantes de español en una Universidad canadiense ayudaron a seleccionar diferentes aspectos de las aulas de idiomas. Esto desencadenó en el entendimiento del aula como un espacio social donde las variables sociales condicionan el aprendizaje, sin dejar de lado las variables cognitivas y personales.

Se persigue la familiarización con el aula de idiomas e investigar como optimizar el aprendizaje de idiomas mediante una instrucción lingüística llevada a cabo desde el punto de vista del alumno. Los experimentos preliminares dirigidos por los estudiantes de español en una Universidad canadiense ayudaron a seleccionar diferentes aspectos de las aulas de idiomas. Esto desencadenó en el entendimiento del aula como un espacio social donde las variables sociales condicionan el aprendizaje, sin dejar de lado las variables cognitivas y personales.

Leer menos
Materias (TEE):
lengua inglesa; lengua española; enseñanza de lenguas; enseñanza secundaria; enseñanza superior; primera lengua extranjera; enseñanza en el extranjero; Canadá
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.