Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Programa de formación para estudiantes universitarios basada en el programa Lipman

URI:
http://hdl.handle.net/11162/148463
Full text:
http://www.aufop.com/aufop/revis ...
View/Open
1224340063.pdf (89.97Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Clavo Sebastián, María José; Pascual Sufrate, María Teresa; Goicoechea Gaona, María de los Ángeles
Date:
1999
Published in:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. 1999, v. 2 (1), n. 2, junio; p. [699]-710
Abstract:

Se presenta un programa de formación para estudiantes universitarios basado en el programa Lipman que potencia el desarrollo cognitivo a través de una comunidad de investigación. Se relaciona con las teorías psicoeducativas de Vygotski, Bruner y Piaget. Se propone una metodología alternativa a la tradicionalmente empleada en el sistema educativo.

Se presenta un programa de formación para estudiantes universitarios basado en el programa Lipman que potencia el desarrollo cognitivo a través de una comunidad de investigación. Se relaciona con las teorías psicoeducativas de Vygotski, Bruner y Piaget. Se propone una metodología alternativa a la tradicionalmente empleada en el sistema educativo.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo cognitivo; filosofía de la educación; enseñanza superior; formación de profesores; formación inicial
Otras Materias:
Vygotsky, Lev Semionovich; Bruner, Jerome Seymour; Piaget, Jean
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.