Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Claves para el diseño de un nuevo marco conceptual para la medición y evaluación educativas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/14762
Full text:
http://revistas.um.es/rie/articl ...
View/Open
00720113000588.pdf (142.0Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mateo Andrés, Joan
Date:
2006
Published in:
RIE : revista de investigación educativa. 2006, v. 24, n. 1 ; p. 165-186
Abstract:

Se analiza la evolución que se ha producido en el marco conceptual de la medición y evaluación educativa. Se inicia con una reflexión en torno a las limitaciones más importantes del modelo actual basado fundamentalmente en la psicometría clásica y en la teoría conductista. Se establecen a continuación los cambios más significativos ocurridos en los contextos asociados a la medición y evaluación educativa, para finalmente abordar los elementos constitutivos básicos sobre los que construir un nuevo paradigma.

Se analiza la evolución que se ha producido en el marco conceptual de la medición y evaluación educativa. Se inicia con una reflexión en torno a las limitaciones más importantes del modelo actual basado fundamentalmente en la psicometría clásica y en la teoría conductista. Se establecen a continuación los cambios más significativos ocurridos en los contextos asociados a la medición y evaluación educativa, para finalmente abordar los elementos constitutivos básicos sobre los que construir un nuevo paradigma.

Leer menos
Materias (TEE):
medida; evaluación; validez; técnica de la investigación; investigación; metodología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.