Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Indicadores para evaluar en positivo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/145543
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Avilés Martínez, José María; Notó Brullas, Francesc
Date:
2017
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2017, n. 480, julio-agosto ; p. 32-36
Abstract:

Para evaluar la convivencia en los centros educativos y plantear cambios que la mejoren es necesario disponer de indicadores relevantes que permitan analizarla y compararla. Los indicadores que propone el artículo aborda el fenómeno desde diversos ángulos como el sistema de relaciones, el clima en el aula o la voz del alumnado. Un enfoque que permite tener una fotografía nítida de la situación.

Para evaluar la convivencia en los centros educativos y plantear cambios que la mejoren es necesario disponer de indicadores relevantes que permitan analizarla y compararla. Los indicadores que propone el artículo aborda el fenómeno desde diversos ángulos como el sistema de relaciones, el clima en el aula o la voz del alumnado. Un enfoque que permite tener una fotografía nítida de la situación.

Leer menos
Materias (TEE):
criterio de evaluación; educación para la paz; relaciones humanas; clima de la clase
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.