Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Family involvement in early childhood education

URI:
http://hdl.handle.net/11162/139343
Full text:
http://www.uv.es/RELIEVE/v23n1/R ...
Full text:
http://www.uv.es/RELIEVE/v23n1/R ...
View/Open
Español (346.2Kb)
Inglés (353.4Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Parra Martínez, Joaquín; Gomariz Vicente, María de los Ángeles; Hernández Prados, María Ángeles; García Sanz, María Paz
Date:
2017
Published in:
Revista electrónica de investigación y evaluación educativa. Valencia, 2017, v. 23, n. 1 ; 23 p.
Abstract:

Los beneficios que aporta la implicación familiar en el proceso educativo de los hijos y su repercusión en la calidad de la educación son hechos ampliamente demostrados. Se pretende conocer posibles agrupamientos de familias, cuyos hijos cursan la etapa de Educación Infantil, configurados a partir de una serie de variables de participación familiar y sociodemográficas.

Los beneficios que aporta la implicación familiar en el proceso educativo de los hijos y su repercusión en la calidad de la educación son hechos ampliamente demostrados. Se pretende conocer posibles agrupamientos de familias, cuyos hijos cursan la etapa de Educación Infantil, configurados a partir de una serie de variables de participación familiar y sociodemográficas.

Leer menos
Materias (TEE):
familia; educación preescolar; participación de los padres; investigación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.