Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Fiayaz en la clase de matemáticas : ambiente de resolución de problemas en un aula multicultural

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13560
Full text:
http://revistasuma.es/revistas/3 ...
View/Open
065-076.pdf (4.265Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Planas Raig, Núria; Vilella Miró, Xavier; Gorgorió Solà, Núria; Fontdevila i Martí, Montserrat
Date:
1999
Published in:
Suma. Zaragoza, 1999, n. 30, febrero ; p. 65-75
Abstract:

La multiculturalidad en aumento en las aulas es una realidad que exige investigar la búsqueda de un currículo integrador y de un modelo metodológico. La legitimación del conocimiento matemático de origen no escolar favorece la interpretación de las matemáticas como producto cultural.

La multiculturalidad en aumento en las aulas es una realidad que exige investigar la búsqueda de un currículo integrador y de un modelo metodológico. La legitimación del conocimiento matemático de origen no escolar favorece la interpretación de las matemáticas como producto cultural.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; pluralismo cultural; educación inter-cultural; actividades escolares
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.