Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Avaluació de la competència en castellà de l'alumnat immigrant de secundària a la província d'Osca

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13166
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Te ...
View/Open
126423-176692-1-PB.pdf (85.46Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Navarro Sierra, José Luis; Huguet Canalís, Ángel
Date:
2005
Published in:
Temps d'educació. 2005, n. 29 ; p. 217-228
Abstract:

Se lleva a cabo un estudio que toma como referencia la evaluación del conocimiento lingüístico del castellano de un grupo de alumnos de primero de ESO. Se analizan los factores que determinan sus niveles de competencia lingüística y se contrastan distintas creencias, sobre el aprendizaje de la lengua de estos colectivos que determinan, en parte, las prácticas educativas de los profesores y las respuestas educativas de los alumnos.

Se lleva a cabo un estudio que toma como referencia la evaluación del conocimiento lingüístico del castellano de un grupo de alumnos de primero de ESO. Se analizan los factores que determinan sus niveles de competencia lingüística y se contrastan distintas creencias, sobre el aprendizaje de la lengua de estos colectivos que determinan, en parte, las prácticas educativas de los profesores y las respuestas educativas de los alumnos.

Leer menos
Materias (TEE):
inmigración; escuela; aptitud lingüística; barrera lingüística; conocimiento; lengua española; comunicación
Otras Materias:
Huesca
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.