Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Brudila Callí : la dona gitana contra l'exclusió : superació de l'absentisme i fracàs escolar de les nenes i adolescents gitanes

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13155
Full text:
http://hdl.handle.net/2445/95954
View/Open
591124.pdf (73.01Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aubert Simón, Adriana; Larena Fernández, Rosa
Date:
2004
Published in:
Temps d'educació. Barcelona, 2004, n. 28, marzo ; p. 241-257
Abstract:

Se analizan los resultados de una investigación en torno al absentismo y fracaso escolar de niñas y adolescentes gitanas. El estudio muestra al sector femenino gitano como un motor de cambio dentro de la comunidad. Se plantea la necesidad de transformar los centros educativos a través de la apertura hacia la comunidad para dar respuesta a las necesidades e intereses de este colectivo.

Se analizan los resultados de una investigación en torno al absentismo y fracaso escolar de niñas y adolescentes gitanas. El estudio muestra al sector femenino gitano como un motor de cambio dentro de la comunidad. Se plantea la necesidad de transformar los centros educativos a través de la apertura hacia la comunidad para dar respuesta a las necesidades e intereses de este colectivo.

Leer menos
Materias (TEE):
desigualdad social; igualdad de oportunidades; cambio social; comunidad; cultura; gitano; derechos humanos; discriminación social; educación de la mujer
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.