Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una perspectiva internacional

URI:
http://hdl.handle.net/11162/122528
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pedró García, Francesc
Date:
2015
Published in:
Cuadernos de pedagogía. Barcelona, 2015, n. 462, diciembre ; p. 46-49
Abstract:

Las políticas TIC seguidas por los países desarrollados muestran como se ha pasado del énfasis en la creación de las condiciones para el acceso a las tecnologías en las escuelas, al interés por un uso eficiente. Asimismo, en el artículo se discuten los elementos clave que permitirían una verdadera transformación de los procesos de enseñanza y aprendizaje, y de qué modo las políticas deberían facilitarla.

Las políticas TIC seguidas por los países desarrollados muestran como se ha pasado del énfasis en la creación de las condiciones para el acceso a las tecnologías en las escuelas, al interés por un uso eficiente. Asimismo, en el artículo se discuten los elementos clave que permitirían una verdadera transformación de los procesos de enseñanza y aprendizaje, y de qué modo las políticas deberían facilitarla.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; política de la educación; asignación de recursos; metodología; innovación pedagógica; tecnología de la información
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.