Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los enfoques de aprendizaje en estudiantes universitarios españoles

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11129
View/Open
007200230231.pdf (224.5Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Abalde Paz, Eduardo; Muñoz Cantero, Jesús Miguel; Buendía Eisman, Leonor; Olmedo Moreno, Eva María; Berrocal de Luna, Emilio; Cajide Val, José; Soriano Ayala, Encarnación; Hernández Pina, Fuensanta; García Sanz, María Paz; Maquilón Sánchez, Javier Jerónimo
Date:
2001
Published in:
RIE : revista de investigación educativa. Barcelona, 2001, v. 19, n. 2 ; p. 465-489
Abstract:

A lo largo de los años ochenta se ha venido gestando una terminología, ampliamente consensuada, entre los investigadores para referirse a la forma en que los alumnos aprenden y estudian. Esto es los enfoques de aprendizaje. Las investigaciones sobre enfoques han logrado establecer entre los estudiosos un corpus terminológico y conceptual que ha dado lugar a una nueva área de investigación denominada modelo SAL (Student Approaches to Learning). El artículo amplía el tema.

A lo largo de los años ochenta se ha venido gestando una terminología, ampliamente consensuada, entre los investigadores para referirse a la forma en que los alumnos aprenden y estudian. Esto es los enfoques de aprendizaje. Las investigaciones sobre enfoques han logrado establecer entre los estudiosos un corpus terminológico y conceptual que ha dado lugar a una nueva área de investigación denominada modelo SAL (Student Approaches to Learning). El artículo amplía el tema.

Leer menos
Materias (TEE):
estudiante universitario de primer ciclo; investigación educativa; aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.