Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A fil del discurs.Continuitat i segmentació paragràfica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11075
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Besa Camprubí, Josep
Date:
1999
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 1999, n. 18, abril-maig-juny ; p. 83-98
Abstract:

A la luz de la metáfora del texto como tejido, se explora en este artículo el principio de continuidad de la retórica antigua, se relacionan las ideas que se desprenden de esta exploración con los conceptos modernos de coheréncia discursiva y progresión temática, y se ponen en cuestión algunas de las aproximaciones al parágrafo sugeridas en el ámbito de la enseñanza de la redacción, en motivo de su falta de acuerdo tanto en los conceptos descriptivos discutidos previamente como en la práctica discursiva real de los escritores competentes.

A la luz de la metáfora del texto como tejido, se explora en este artículo el principio de continuidad de la retórica antigua, se relacionan las ideas que se desprenden de esta exploración con los conceptos modernos de coheréncia discursiva y progresión temática, y se ponen en cuestión algunas de las aproximaciones al parágrafo sugeridas en el ámbito de la enseñanza de la redacción, en motivo de su falta de acuerdo tanto en los conceptos descriptivos discutidos previamente como en la práctica discursiva real de los escritores competentes.

Leer menos
Materias (TEE):
autoaprendizaje; composición; aprendizaje de lenguas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.