Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La vigencia de un inconformista intelectual

URI:
http://hdl.handle.net/11162/105910
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González García, Fermín María; Veloz Ortiz, Jorge Fernando; Guardián Soto, Beatriz Dolores; Veloz Ortiz, Luis Efrén; Rodríguez Moreno, Iovanna Alejandra
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 448, septiembre ; p. 51-53
Abstract:

Se analiza la relevancia de la teoría educativa de Joseph D. Novak y su actualidad en el panorama educativo contemporáneo. La sociedad de la información y el conocimiento se sirve del aprendizaje significativo que promueve el uso de mapas conceptuales. El potencial de este tipo de aprendizaje se ha demostrado en los ámbitos de la docencia, la investigación y la gestión.

Se analiza la relevancia de la teoría educativa de Joseph D. Novak y su actualidad en el panorama educativo contemporáneo. La sociedad de la información y el conocimiento se sirve del aprendizaje significativo que promueve el uso de mapas conceptuales. El potencial de este tipo de aprendizaje se ha demostrado en los ámbitos de la docencia, la investigación y la gestión.

Leer menos
Materias (TEE):
innovación pedagógica; teoría del aprendizaje; aprendizaje del dominio; material autodidáctico
Otras Materias:
Novak, Joseph D.
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.