Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Com ens socialitzen les videoconsoles?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/103742
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Guirado Cabanes, Jordi
Date:
2014
Published in:
Perspectiva escolar. Barcelona, 2014, n. 376, julio-agosto; p. 61-65
Abstract:

El mundo desarrollado del siglo XXI ha ido incorporando nuevos medios de estrategias y recursos de sociabilización que se impregnan de manera subliminal al inconciente colectivo de la sociedad. La globalización, lejos de proporcionar equidad exige nuevos paradigmas educativos. A pesar de esto, esa sociedad sigue generando mecanismo de violencia social, la cual se puede analizar desde el uso de los videojuegos. Se analiza las características violentas de varios juegos que interesan a niños.

El mundo desarrollado del siglo XXI ha ido incorporando nuevos medios de estrategias y recursos de sociabilización que se impregnan de manera subliminal al inconciente colectivo de la sociedad. La globalización, lejos de proporcionar equidad exige nuevos paradigmas educativos. A pesar de esto, esa sociedad sigue generando mecanismo de violencia social, la cual se puede analizar desde el uso de los videojuegos. Se analiza las características violentas de varios juegos que interesan a niños.

Leer menos
Materias (TEE):
juego de ordenador; conducta social; conciencia; sociabilidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.