Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La escuela frente al espejo de la memoria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/102524
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Alanís Falantes, Leonardo
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 446, junio ; p. 68-73
Abstract:

Se reflexiona sobre el posicionamiento de la escuela ante la enseñanza de un hecho histórico traumático como fue la guerra civil española y la madurez de nuestra sociedad para abordar con rigor este acontecimiento. Se afirma que la escuela debe tener un papel activo en la construcción de una memoria histórica democrática, que es necesaria una didáctica comprometida con la enseñanza crítica de este acontecimiento histórico para recuperar la memoria de los olvidados que lleva implícita una recuperación de la sociedad.

Se reflexiona sobre el posicionamiento de la escuela ante la enseñanza de un hecho histórico traumático como fue la guerra civil española y la madurez de nuestra sociedad para abordar con rigor este acontecimiento. Se afirma que la escuela debe tener un papel activo en la construcción de una memoria histórica democrática, que es necesaria una didáctica comprometida con la enseñanza crítica de este acontecimiento histórico para recuperar la memoria de los olvidados que lleva implícita una recuperación de la sociedad.

Leer menos
Materias (TEE):
guerra; historia contemporánea; educación social; democracia; España
Otras Materias:
Guerra Civil (1936-1939)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.