Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Flamenco para aprender y convivir mejor

URI:
http://hdl.handle.net/11162/101642
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Díaz Olaya, Ana María; Zagalaz Cachinero, Juan
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 444, abril ; p. 25-28
Abstract:

Se reflexiona sobre la contribución al aprendizaje y la convivencia del alumnado a través de esta experiencia del CEIP Manuel Altolaguirre, de Málaga. Los alumnos de sexto de Primaria han explorado a fondo la estructura del clásico del flamenco “La leyenda del tiempo” de Camarón de la Isla, basado en el poema original de Federico García Lorca, y han aprendido los diferentes palos del flamenco. Se concluye que la motivación ha sido mayor al disponer de un recurso en sintonía con su entorno natural.

Se reflexiona sobre la contribución al aprendizaje y la convivencia del alumnado a través de esta experiencia del CEIP Manuel Altolaguirre, de Málaga. Los alumnos de sexto de Primaria han explorado a fondo la estructura del clásico del flamenco “La leyenda del tiempo” de Camarón de la Isla, basado en el poema original de Federico García Lorca, y han aprendido los diferentes palos del flamenco. Se concluye que la motivación ha sido mayor al disponer de un recurso en sintonía con su entorno natural.

Leer menos
Materias (TEE):
motivación; proyecto; educación compensatoria; música
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.