Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Debates sobre cuestiones sociocientíficas : una herramienta para aprender física y química

URI:
http://hdl.handle.net/11162/101143
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ruiz Ruiz, Juan José; Solbes Matarredona, Jordi; Furió Más, Carles Joan
Date:
2013
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. Barcelona, 2013, Año XIX, n. 64, octubre-diciembre ; p. 32-39
Abstract:

Se reflexiona sobre la importancia de hablar y escribir ciencia y especialmente sobre la iniciación a los estudiantes en la argumentación científica. Se presentan los resultados de una investigación que pone de manifiesto el bajo nivel de competencias argumentativas que tienen los estudiantes de física y química y cómo los debates sobre cuestiones sociocientíficas pueden contribuir a mejorarlo

Se reflexiona sobre la importancia de hablar y escribir ciencia y especialmente sobre la iniciación a los estudiantes en la argumentación científica. Se presentan los resultados de una investigación que pone de manifiesto el bajo nivel de competencias argumentativas que tienen los estudiantes de física y química y cómo los debates sobre cuestiones sociocientíficas pueden contribuir a mejorarlo

Leer menos
Materias (TEE):
argumentación; educación científica; lenguaje especializado; debate
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.