@mastersthesis{11162/255209, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157647/tfm_2020-21_MFPR_irm400_4154.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/255209}, abstract = {Se analiza la utilidad de la enseñanza del lenguaje coloquial del inglés, aprovechando que está presente en el día a día del alumnado gracias al acceso a Internet y a la popularidad de las redes sociales. Metodológicamente, se llevan a cabo diversas actividades a un grupo de 4º de ESO de la isla de Ibiza: inicialmente se realiza un debate sobre la polémica de elegir una variedad de estándar. Posteriormente, se observa la historia que precede al inglés estándar y la Received Pronunciation en Reino Unido y se describe el inglés coloquial con sus principales características y ejemplos de estas. Por último, se observan los resultados extraídos de un cuestionario realizado a este grupo de alumnos y se desarrolla una propuesta didáctica. Se concluye que es innegable que se debe aprender también el registro formal de la lengua, pero quizás la sociedad demanda a su vez la incorporación de esa lengua informal que nos llega a través de nuestros móviles y ordenadores. A demás, se observa que llevar los coloquialismos a las aulas está estrechamente relacionado con una mayor participación y motivación del alumnado. Se sienten representados con esas muestras lingüísticas, ya que les son familiares e incentivan que su actuación y comprensión de la lengua extranjera sean competentes.}, abstract = {S'analitza la utilitat de l'ensenyament del llenguatge col¿loquial de l'anglès, aprofitant que és present en el dia a dia de l'alumnat gràcies a l'accés a Internet i a la popularitat de les xarxes socials. Metodològicament, es duen a terme diverses activitats a un grup de 4t d'ESO de l'illa d'Eivissa: inicialment es realitza un debat sobre la polèmica de triar una varietat d'estàndard. Posteriorment, s'observa la història que precedeix a l'anglès estàndard i la Received Pronunciation al Regne Unit i es descriu l'anglès col¿loquial amb les seves principals característiques i exemples d'aquestes. Finalment, s'observen els resultats extrets d'un qüestionari realitzat a aquest grup d'alumnes i es desenvolupa una proposta didàctica. Es conclou que és innegable que s'ha d'aprendre també el registre formal de la llengua, però potser la societat demanda al seu torn la incorporació d'aquesta llengua informal que ens arriba a través dels nostres mòbils i ordinadors. A altre, s'observa que portar els col¿loquialismes a les aules està estretament relacionat amb una major participació i motivació de l'alumnat. Se senten representats amb aquestes mostres lingüístiques, ja que els són familiars i incentiven que la seva actuació i comprensió de la llengua estrangera siguin competents}, keywords = {enseñanza de lenguas}, keywords = {lengua inglesa}, keywords = {lenguaje coloquial}, keywords = {enseñanza secundaria}, title = {La enseñanza del inglés coloquial en el aula}, author = {Ribas Miguel, Irene}, }