Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBauer, Annette
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationp. 20spa
dc.identifier.issn1989- 0966spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11162/98123
dc.descriptionResumen tomado de la publicaciónspa
dc.description.abstractParafrasejant les paraules d¿Ajuriaguerra ¿«el nostre cos no és res sense el cos de l¿altre»¿, Joly (2009) planteja la hipòtesi que l¿autisme, en el fons, podria ser, durant tot el procés de desenvolupament, la representació del que seria el nostre cos sense el cos de l¿altre, en la dimensió subjectiva, instrumental i funcional... El cos d¿un infant amb autisme pot ser la seva primera diferència, la seva primera i única ¿presentació¿. Els infants amb autisme solen mostrar discordances o un retard en el desenvolupament psicomotor. Aquesta especificitat funcional els porta inevitablement a una manera molt especial de percebre tant el propi cos, com el món que els envolta... i també a una manera diferent de percebre l¿altre com a subjecte (cos i psique). Aquest article està fet a partir de les sessions filmades al llarg d¿una intervenció d¿ajuda individual amb un infant amb autisme, i de les relacions que he establert entre aquesta intervenció i la «taula del desenvolupament» de Haag (1995), una eina que m¿ha estat molt útil en l¿enfocament terapèutic de la pràctica psicomotriu. La meva intenció és mostrar com ¿jugar¿ amb un infant amb autisme, a través d¿una relació de mediació corporal, li permet obrir-se a la relació amb l¿altre.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mediumRevistaspa
dc.language.isocatspa
dc.relation.ispartofIN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2013, Vol. IV, n. 1 ; p. 10-20spa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjectautismospa
dc.subjectpsicomotricidadspa
dc.subjectimagen corporalspa
dc.subjectdesarrollo del niñospa
dc.subjectexpresión corporalspa
dc.title¿Jugar¿ amb un infant autista, li pot permetre obrir-se a l¿altre? La pràctica psicomotriu, una manera especial de tractar l¿autismespa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.audienceUsuarios en generalspa
dc.bbddAnalíticasspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelEducación Infantilspa
dc.educationLevelEducación Primariaspa
dc.title.journalIN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativaspa


Ficheros en el ítem

    Mostrar el registro sencillo del ítem