Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La informática en la educación de los alumnos con deficiencias motóricas

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85996
View/Open
018200030088.pdf (37.44Kb)
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aguaded Gómez, María Cinta; Aguaded Gómez, María Cinta
Date:
2000
Published in:
Comunicar : revista científica iberoamericana de comunicación y educación. Huelva, 2000, n. 15, octubre ; p. 150-153
Abstract:

La función motivadora de los medios, debido a la proximidad a la realidad que éstos confieren, despierta un gran interés hacia el aprendizaje. Si, además, se trata de alumnos cuyas capacidades motóricas están fuertemente alteradas y necesitan de medios técnicos para suplirlas, la tecnología está justificada. En esta línea, la autora de este artículo ofrece una serie de consideraciones sobre modificaciones y adaptaciones de estas tecnologías.

La función motivadora de los medios, debido a la proximidad a la realidad que éstos confieren, despierta un gran interés hacia el aprendizaje. Si, además, se trata de alumnos cuyas capacidades motóricas están fuertemente alteradas y necesitan de medios técnicos para suplirlas, la tecnología está justificada. En esta línea, la autora de este artículo ofrece una serie de consideraciones sobre modificaciones y adaptaciones de estas tecnologías.

Leer menos
Materias (TEE):
trastorno motórico; tecnología de la educación; informática
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.