Modalitat d'organització de l'atenció a l'alumnat nouvingut : metodologies, tècniques i estratègies per a l'Educació Infantil i Primària
Texto completo:
http://weib.caib.es/Formacio/dis ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Guía o manualEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2007Resumen:
Material de referencia de los cursos de formación a distancia del Servei de Formació Permanent del Professorat (Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears). Se presentan diversas metodologías de actuación para la acogida del alumnado recién llegado y de atención a la diversidad. En primer lugar, se analizan las bases para trabajar las habilidades lingüísticas y de comunicación con este tipo de alumnado. Seguidamente, se desarrollan los tipos de rincones y talleres donde se fomenta el aprendizaje de las diferentes materias, y se establecen los aspectos más importantes a considerar por el profesorado. A continuación, se revisa la Webquest como elemento TIC en el desarrollo de proyectos de trabajo y fomento del aprendizaje de forma interactiva. Finalmente, se presentan recomendaciones para el apoyo dentro y fuera del aula y mediante agrupamientos flexibles y grupos heterogéneos y se ejemplifica su uso en cada uno de ellos. Se incluyen actividades de consolidación de los contenidos desarrollados en el curso.
Material de referencia de los cursos de formación a distancia del Servei de Formació Permanent del Professorat (Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears). Se presentan diversas metodologías de actuación para la acogida del alumnado recién llegado y de atención a la diversidad. En primer lugar, se analizan las bases para trabajar las habilidades lingüísticas y de comunicación con este tipo de alumnado. Seguidamente, se desarrollan los tipos de rincones y talleres donde se fomenta el aprendizaje de las diferentes materias, y se establecen los aspectos más importantes a considerar por el profesorado. A continuación, se revisa la Webquest como elemento TIC en el desarrollo de proyectos de trabajo y fomento del aprendizaje de forma interactiva. Finalmente, se presentan recomendaciones para el apoyo dentro y fuera del aula y mediante agrupamientos flexibles y grupos heterogéneos y se ejemplifica su uso en cada uno de ellos. Se incluyen actividades de consolidación de los contenidos desarrollados en el curso.
Leer menosMaterial de referència dels cursos de formació a distància del Servei de Formació Permanent del Professorat (Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears). Es presenten diverses metodologies d'actuació per a l'acollida de l'alumnat nouvingut i d'atenció a la diversitat. En primer lloc, s'analitzen les bases per a treballar les habilitats lingüístiques i de comunicació amb aquest tipus d'alumnat. A continuació, es desenvolupen els tipus de racons i tallers on es fomenta l'aprenentatge de les diferents matèries, i s'estableixen els aspectes més importants a considerar pel professorat. Tot seguit, es revisa la Webquest com a element TIC en el desenvolupament de projectes de treball i foment de l'aprenentatge de forma interactiva. Finalment, es presenten recomanacions per al suport dins i fora de l'aula i mitjançant agrupaments flexibles i grups heterogenis, i s'exemplifica el seu ús en cada un d'ells. S'inclouen activitats de consolidació dels continguts vists en el curs. Document subjecte a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 3.0 Espanya de Creative Commons.
Material de referència dels cursos de formació a distància del Servei de Formació Permanent del Professorat (Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears). Es presenten diverses metodologies d'actuació per a l'acollida de l'alumnat nouvingut i d'atenció a la diversitat. En primer lloc, s'analitzen les bases per a treballar les habilitats lingüístiques i de comunicació amb aquest tipus d'alumnat. A continuació, es desenvolupen els tipus de racons i tallers on es fomenta l'aprenentatge de les diferents matèries, i s'estableixen els aspectes més importants a considerar pel professorat. Tot seguit, es revisa la Webquest com a element TIC en el desenvolupament de projectes de treball i foment de l'aprenentatge de forma interactiva. Finalment, es presenten recomanacions per al suport dins i fora de l'aula i mitjançant agrupaments flexibles i grups heterogenis, i s'exemplifica el seu ús en cada un d'ells. S'inclouen activitats de consolidació dels continguts vists en el curs. Document subjecte a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 3.0 Espanya de Creative Commons.
Leer menos