Curs virtual de llengua i literatura catalanes
Texto completo:
http://www.innovib.cat/numero-1/ ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2010Publicado en:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2010, n. 1 ; p. 227-244Resumen:
Se expone el proceso de elaboración de un material de estudio de la asignatura Lengua Catalana dirigida a alumnos de bachillerato. La carpeta está formada por vídeos, diapositivas Power Point y archivos PDF de los apartados de morfología, ortografía y literatura. Con esta propuesta metodológica y didáctica se pretende la consecución de dos objetivos: 1. Motivar a los alumnos para el aprendizaje de lengua y literatura catalanas y 2. Conseguir lo que se considera la gran asignatura pendiente del área del catalán: que alumnos no catalanoparlantes se comuniquen fuera del horario lectivo en lengua catalana. Este proyecto demuestra que, actualmente, se dispone de mecanismos y recursos para acercar los objetivos del currículum a los intereses de los alumnos. Tan sólo es necesario adaptar la metodología al contexto casero en el cual se mueven. Eso permite no tan sólo alcanzar los objetivos, sino desarrollar una serie de actitudes lingüísticas fuera del ámbito lectivo que ayuden a la normalización de la lengua catalana.
Se expone el proceso de elaboración de un material de estudio de la asignatura Lengua Catalana dirigida a alumnos de bachillerato. La carpeta está formada por vídeos, diapositivas Power Point y archivos PDF de los apartados de morfología, ortografía y literatura. Con esta propuesta metodológica y didáctica se pretende la consecución de dos objetivos: 1. Motivar a los alumnos para el aprendizaje de lengua y literatura catalanas y 2. Conseguir lo que se considera la gran asignatura pendiente del área del catalán: que alumnos no catalanoparlantes se comuniquen fuera del horario lectivo en lengua catalana. Este proyecto demuestra que, actualmente, se dispone de mecanismos y recursos para acercar los objetivos del currículum a los intereses de los alumnos. Tan sólo es necesario adaptar la metodología al contexto casero en el cual se mueven. Eso permite no tan sólo alcanzar los objetivos, sino desarrollar una serie de actitudes lingüísticas fuera del ámbito lectivo que ayuden a la normalización de la lengua catalana.
Leer menosS'exposa el procés d'elaboració d'un material d'estudi de l'assignatura Llengua Catalana i Literatura adreçat a alumnes de Batxillerat. La carpeta està formada per vídeos, diapositives Power Point i arxius PDF dels apartats de morfologia, ortografia i literatura. Amb aquesta proposta metodològica i didàctica es pretén la consecució de dos objectius: 1. Motivar els alumnes per a l'aprenentatge de llengua i literatura catalanes i 2. Aconseguir el que es considera la gran assignatura pendent de l'àrea del català: que alumnes no catalanoparlants es comuniquin fora de l'horari lectiu en llengua catalana. Aquest projecte demostra que, actualment, es disposa de mecanismes i recursos per apropar els objectius del currículum als interessos dels alumnes. Tan sols és necessari adaptar la metodologia al context casolà en el què es mouen. Això permet no tan sols assolir els objectius, sinó desenvolupar una sèrie d'actituds lingüístiques fora de l'àmbit lectiu que ajudin a la normalització de la llengua catalana.
S'exposa el procés d'elaboració d'un material d'estudi de l'assignatura Llengua Catalana i Literatura adreçat a alumnes de Batxillerat. La carpeta està formada per vídeos, diapositives Power Point i arxius PDF dels apartats de morfologia, ortografia i literatura. Amb aquesta proposta metodològica i didàctica es pretén la consecució de dos objectius: 1. Motivar els alumnes per a l'aprenentatge de llengua i literatura catalanes i 2. Aconseguir el que es considera la gran assignatura pendent de l'àrea del català: que alumnes no catalanoparlants es comuniquin fora de l'horari lectiu en llengua catalana. Aquest projecte demostra que, actualment, es disposa de mecanismes i recursos per apropar els objectius del currículum als interessos dels alumnes. Tan sols és necessari adaptar la metodologia al context casolà en el què es mouen. Això permet no tan sols assolir els objectius, sinó desenvolupar una sèrie d'actituds lingüístiques fora de l'àmbit lectiu que ajudin a la normalització de la llengua catalana.
Leer menos