Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Fundamentación teórica de la tecnología en la educación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/36775
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Formación Profesional
Educación de Adultos
Educación Superior
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Nó Sánchez, Javier
Date:
2000
Published in:
Padres y maestros. La Coruña, 2000 , n. 251, marzo-abril ; p. 25-28
Abstract:

Se reflexiona sobre el papel de las tecnologías digitales aplicadas a la educación. Las primeras aplicaciones informáticas se basaban en modelos conductistas del aprendizaje, sin embargo, son dos los enfoques que han predominado en el diseño de software educativo: el cognitivismo y el constructivismo. Se trata de elaborar mapas conceptuales, estructuras y gráficos que, de algún modo, representen nuestra propia organización del conocimiento.

Se reflexiona sobre el papel de las tecnologías digitales aplicadas a la educación. Las primeras aplicaciones informáticas se basaban en modelos conductistas del aprendizaje, sin embargo, son dos los enfoques que han predominado en el diseño de software educativo: el cognitivismo y el constructivismo. Se trata de elaborar mapas conceptuales, estructuras y gráficos que, de algún modo, representen nuestra propia organización del conocimiento.

Leer menos
Materias (TEE):
logical educativo; proceso de aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.