Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La didáctica de la lengua (las lenguas) y la literatura

URI:
http://hdl.handle.net/11162/28889
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Camps Mundó, Anna; Guasch Boyé, Oriol; Ruiz Bikandi, Uri
Date:
2010
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. Barcelona, 2010, Año XVII, n. 55, julio-septiembre ; p. 71-80
Abstract:

Se recogen ideas que configuran la didáctica de la lengua y la literatura como un ámbito de conocimiento e investigación diferenciado de materias afines como la lingüística, la pedagogía y la psicología. Se explica el proceso de emergencia y consolidación de la didáctica de la lengua y su relación con otras áreas de conocimiento, se define el objeto sobre el cual trabaja y se indican las finalidades de su estudio.

Se recogen ideas que configuran la didáctica de la lengua y la literatura como un ámbito de conocimiento e investigación diferenciado de materias afines como la lingüística, la pedagogía y la psicología. Se explica el proceso de emergencia y consolidación de la didáctica de la lengua y su relación con otras áreas de conocimiento, se define el objeto sobre el cual trabaja y se indican las finalidades de su estudio.

Leer menos
Materias (TEE):
lengua española; literatura; didáctica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.