Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El mundo educativo ante los nuevos cambios que se están gestando...

URI:
http://hdl.handle.net/11162/168289
Full text:
https://avances.adide.org/index. ...
View/Open
ase19_art10.pdf (357.5Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Belso Pérez, Estefanía
Date:
2013
Published in:
Avances en supervisión educativa. Madrid, 2013, n. 19, diciembre ; 7 p.
Abstract:

Ante los nuevos paradigmas que se presentan, la humanidad debe aprender a regirse con el corazón y no con la mente, tal como se ha hecho hasta hoy. Desde esta aceptación, la educación requiere de una nueva línea de trabajo que incorpore la concepción de los alumnos como seres humanos y la necesidad de un desarrollo que les permita tener una experiencia de vida desde la coherencia y la honestidad, con sentido, dirección y plenitud.

Ante los nuevos paradigmas que se presentan, la humanidad debe aprender a regirse con el corazón y no con la mente, tal como se ha hecho hasta hoy. Desde esta aceptación, la educación requiere de una nueva línea de trabajo que incorpore la concepción de los alumnos como seres humanos y la necesidad de un desarrollo que les permita tener una experiencia de vida desde la coherencia y la honestidad, con sentido, dirección y plenitud.

Leer menos
Materias (TEE):
cambio social; cambio tecnológico; adaptación; sistema educativo; psicología de la educación; desarrollo afectivo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.