El valor afegit escolar als centres educatius de les Illes Balears
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2016Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2016 ; p. 237-252Resumen:
En l¿avaluació de les competències, l¿Institut d¿Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE) incorpora el valor afegit escolar, entès com a l¿estimació de l¿aportació que fan els centres educatius al progrés del seu alumnat, ja que constitueix una informació essencial per a fer millorar l¿assoliment d¿aquestes competències. No és un centre que fa més bona feina aquell que el seu alumnat obté una mitjana més alta, sinó aquell que obté més valor afegit escolar. En aquest sentit, es pretén reflexionar sobre els conceptes que recull aquesta definició de «valor afegit» i, segons això, incidir en el seu coneixement, i veure on, de quina manera i quan és aplicat o ha estat aplicat en l'àmbit docent. Així mateix, es vol assenyalar la utilitat que pot tenir aquest terme per millorar directament els centres docents i el sistema educatiu en general.
En l¿avaluació de les competències, l¿Institut d¿Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE) incorpora el valor afegit escolar, entès com a l¿estimació de l¿aportació que fan els centres educatius al progrés del seu alumnat, ja que constitueix una informació essencial per a fer millorar l¿assoliment d¿aquestes competències. No és un centre que fa més bona feina aquell que el seu alumnat obté una mitjana més alta, sinó aquell que obté més valor afegit escolar. En aquest sentit, es pretén reflexionar sobre els conceptes que recull aquesta definició de «valor afegit» i, segons això, incidir en el seu coneixement, i veure on, de quina manera i quan és aplicat o ha estat aplicat en l'àmbit docent. Així mateix, es vol assenyalar la utilitat que pot tenir aquest terme per millorar directament els centres docents i el sistema educatiu en general.
Leer menosEn la evaluación de las competencias, el Instituto de Evaluación y Calidad del Sistema Educativo de las Islas Baleares (IAQSE) incorpora el valor añadido escolar, entendido como la estimación de la aportación que hacen los centros educativos al progreso de su alumnado, ya que constituye una información esencial para mejorar el logro de estas competencias. No es un centro que trabaja mejor aquel cuyo alumnado obtiene una media más alta, sino aquel que obtiene mayor valor añadido escolar. En este sentido, se pretende reflexionar sobre los conceptos que recoge esta definición de «valor añadido» y, según esto, incidir en su conocimiento, y ver dónde, cómo y cuándo es aplicado o ha sido aplicado en el ámbito docente. Asimismo, se quiere señalar la utilidad que puede tener este término para mejorar directamente los centros docentes y el sistema educativo en general.
En la evaluación de las competencias, el Instituto de Evaluación y Calidad del Sistema Educativo de las Islas Baleares (IAQSE) incorpora el valor añadido escolar, entendido como la estimación de la aportación que hacen los centros educativos al progreso de su alumnado, ya que constituye una información esencial para mejorar el logro de estas competencias. No es un centro que trabaja mejor aquel cuyo alumnado obtiene una media más alta, sino aquel que obtiene mayor valor añadido escolar. En este sentido, se pretende reflexionar sobre los conceptos que recoge esta definición de «valor añadido» y, según esto, incidir en su conocimiento, y ver dónde, cómo y cuándo es aplicado o ha sido aplicado en el ámbito docente. Asimismo, se quiere señalar la utilidad que puede tener este término para mejorar directamente los centros docentes y el sistema educativo en general.
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