Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Origen y evolución de la Pedagogía Social

URI:
http://hdl.handle.net/11162/140450
View/Open
origen_evolucion_pedagogia.pdf (413.9Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pérez Serrano, Gloria; Pérez Serrano, Gloria
Date:
2002
Published in:
Pedagogía social : revista interuniversitaria. Madrid, 2002, diciembre, 2ª época, n. 9 ; p. 193-231
Abstract:

Se presenta una perspectiva histórica de la Pedagogía Social. Se analizan las etapas, origen y desarrollo conceptual de esta disciplina: Pedagogía Social clásica, moderna y los precursores de la Pedagogía Social en Alemania. Prestando especial atención a dos grandes corrientes: la tradición kantiana (Natorp) y la tradición historicista-hermenéutica (Nohl). Se profundiza también en la Pedagogía Crítica y sus aportaciones al desarrollo y consolidación de l a Pedagogía Social.

Se presenta una perspectiva histórica de la Pedagogía Social. Se analizan las etapas, origen y desarrollo conceptual de esta disciplina: Pedagogía Social clásica, moderna y los precursores de la Pedagogía Social en Alemania. Prestando especial atención a dos grandes corrientes: la tradición kantiana (Natorp) y la tradición historicista-hermenéutica (Nohl). Se profundiza también en la Pedagogía Crítica y sus aportaciones al desarrollo y consolidación de l a Pedagogía Social.

Leer menos
Materias (TEE):
educación social; corriente pedagógica; Alemania; historia de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.