Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El conflicte d'Iraq

URI:
http://hdl.handle.net/11162/12202
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Autor corporativo:
Escola Pública Dovella (Barcelona); Escola Pública Dovella (Barcelona)
Date:
2003
Published in:
Perspectiva escolar. Barcelona, 2003, n. 279, noviembre ; p. 26-29
Abstract:

La escuela Dovella explica cómo vivieron la guerra tanto los niños como los maestros. De lo que fue surgiendo en las aulas y en el claustro de maestros se fueron haciendo propuestas para plasmar las opiniones. De lo que dijeron los niños, de lo que los maestros escucharon, de lo que se añadió y cómo se pudo organizar, resultó un proceso. Un proceso en que los maestros gestionaban las ideas de los niños.

La escuela Dovella explica cómo vivieron la guerra tanto los niños como los maestros. De lo que fue surgiendo en las aulas y en el claustro de maestros se fueron haciendo propuestas para plasmar las opiniones. De lo que dijeron los niños, de lo que los maestros escucharon, de lo que se añadió y cómo se pudo organizar, resultó un proceso. Un proceso en que los maestros gestionaban las ideas de los niños.

Leer menos
Materias (TEE):
educación para la paz; guerra; experiencia pedagógica
Otras Materias:
Escola Pública Dovella (Barcelona)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.