Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El clima d'aula. 'El clima de aula'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11582
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gil, Rosa; Rubio, Maria Dolors
Date:
2002
Published in:
Guix. Barcelona, 2002, n. 290, diciembre ; p. 64-68
Abstract:

Para conseguir un buen clima de aula y diseñar estrategias de intervención se ha de partir de una perspectiva integradora y compleja que tenga presentes los procesos de socialización y aprendizaje y las diferentes variables que intervienen en estos procesos. Se ha de partir de una visión multidimensional, tanto de los individuos y de los sistemas que intervienen y las relaciones que establecen, como de las conductas, los comportamientos y las actitudes que manifiestan.

Para conseguir un buen clima de aula y diseñar estrategias de intervención se ha de partir de una perspectiva integradora y compleja que tenga presentes los procesos de socialización y aprendizaje y las diferentes variables que intervienen en estos procesos. Se ha de partir de una visión multidimensional, tanto de los individuos y de los sistemas que intervienen y las relaciones que establecen, como de las conductas, los comportamientos y las actitudes que manifiestan.

Leer menos
Materias (TEE):
clima de la clase; relación profesor-alumno; educación moral; sistema de valores; educación cívica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla-La ManchaCastilla y LeónCataluñaExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa RiojaComunidad Valenciana
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle Scholar
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.